INTERREGION JIČÍN - křížem krážem regionemVLAKREGION JIČÍN - po kolejích Českého ráje a mnohem dál

PRACHOVSKÉ SKÁLY ODJINUD

Tímto výletem chceme připomenout, že Prachovské skály nejsou jenom několik hlavních turistických okruhů, ale že ve skalách existují i méně známé turistické cesty a místa, která unikají zcela neoprávněně pozornosti turistů.

Prachov 1Startovním bodem může být např. autobusová zastávka Horní Lochov (na hlavní silnici z Jičína do Sobotky a Ml. Boleslavi). Odsud se vydáme skrz obec Horní Lochov vzhůru po zelené turistické značce směrem k Šikmé věži. Asfaltová silnička nás vede pomalu vzhůru obcí až k hotelu Pod Šikmou věží. Zde se nachází první rozcestí odkud vedou cesty do srdce skal - odsud po modré turistické značce. My pokračujeme asi 200 metrů po zelené k dalšímu rozcestí, které se nachází za hotelem a odkud můžeme spatřit Šikmou věž. Z tohoto rozcestí můžeme jít do skal po červené turistické značce, která se asi po 300 metrech napojí na velký turistický okruh. My do skal nevstoupíme, ale pokračuje stále po zelené značce na rozcestí Pod svinčicí. Cesta vede pohodlnou lesní cestou buď po rovině a nebo do mírného kopce a po levé straně se nám odkrývají pohledy jižním a jiho-západním směrem k Ostružnu a na sobotecko. Od rozcestí Pod svinčicí vede opět modrá turistická značka do skal k Všetečkově vyhlídce. My však stále pokračujeme po zelené k Ervínovu hradu (vyhlídka). Ervínův hrad je vyhlídka, která se nachází na osamoceně stojící skále a k níž je přístup po železné lávce. Z vyhlídky je nádherný výhled na jihozápadní partie skalního města, která nejsou v sezóně tak hojně turisticky navštěvovány, takže je zde poměrně klid. Od Ervínova hradu nás zelená vede z kopce do obce Maršov. V Maršově projdeme kousek cesty mezi domky a hned již zelená odbočuje do údolí pod skalní útvary Ervínova hradu. Cestou tedy můžeme shlédnout jihozápadní partie, které jsem vyděli shora, také ze spodu z údolí. Turistické značení nás vede údolím, ve kterém je v parném létě příjemný chládek podél potoka, který vytéká z koupaliště U Pelíška. Údolí ústí u hráze malebného koupaliště U Pelíška, které je sevřeno ze všech stran skalními masívy přímo uprostřed Prachovských lesů. Koupání je tedy i v létě více než osvěžující.

Prachov 2Na hrázi narazíme na rozcestník od kterého se vydáme levou stranou koupaliště po červené turistické značce směrem ke hradu Pařez. Cesta vede lesnatým údolím podél potůčku napájejícího koupaliště. Vlevo můžeme spatřit bývalou cestu vedoucí do nádherného, ale uzavřeného Javorového dolu typického vzácnou květenou a stoletými javory. Cesta pomalu stoupá až k rozcestí se zelenou turistickou značkou. My však dále pokračujeme po červené širokou lesní cestou přes vrchol dolů z kopce - pozor po asi 500 metrech cesta odbočuje narozdíl od cyklotrasy vpravo na lesní pěšinu, která nás přivede až k rozcestí pod hradem Pařez. Po prohlídce hradu již dále nepokračujeme po červené do Mladějova, ale přejdeme opět na zelenou značku a míříme po silničce do obce Pařezská Lhota. Cestička se klikatí do kopce mezi domy asi 1 km k rozcestní na vrcholu u hlavní silnice. Odsud pokračujeme dále polní cestou přes kopec dolů k lesíku (špatné značení), kde jdeme po lesní pěšině k rozcestí Hvozdec. Zde se napojuje naše zelená značka na modrou vedoucí od hotelu Skalní město do Libuně. Přejdeme tedy na modrou a míříme z kopce dolů po modré k silnici, která jde do obce Libuň. Po silnici se dostaneme až na okraj Libuně. Již z dálky je vidět vlakové nádraží - cíl naší pouti. Silnicí musíme projít pod viaduktem železniční trať a u hřbitova se dáme vpravo po silnici k nádraží. Odsud se již každý dostane tam kam potřebuje. :-)

MAPA

Mapa výletu

OBECNÉ INFORMACE

INTERREGION JIČÍN - soukromé turistické stránky.
Vznik stránek: 28. dubna 1999. Uvedení do provozu: 6.srpna 1999.

Autoři projektu Interregion: Lukáš Prýmek, Martin Vaistauer

Technická spolupráce: Jaroslav Runčík

E-mail: njorloj@outlook.cz
Na stránkách se neprovádí redakční, jazyková ani jiná korektura. Děkujeme všem, kteří nás podporují v naší činnosti, dopisují, zasílají informace, echa, čtou naše stránky...

Pokud není uvedeno jinak (není uveden autor či zdroj), tak obsah webových stránek náleží autorům Interregionu Jičín.
Veškerý obsah stránek patřící autorům Interregionu Jičín podléhá licenci:
Creative Commons: Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika