INTERREGION JIČÍN - křížem krážem regionemVLAKREGION JIČÍN - po kolejích Českého ráje a mnohem dál

JIČÍN - PRACHOV - PAŘEZ - MLADĚJOV

Cidlina - Kozlov
Prachovský hřeben
Výlet začíná přímo v centru Jičína u Valdické brány u rozcestníku turistických cest. Naše cesta povede po červené napříč náměstím a Palackého (Panskou) ulicí na hráz rybníka Knížete. Zde je rozcestník cest. Obě turistické značky (modrá, červená) vedou na Prachov. My se vydáme po červené podél hlavní silnice přes křižovatku až na konec Jičína. U obchvatu (hlavní silnice) červená odbočuje vpravo a podchází hlavní silnici pod mostem a míří k obci Holín. Hned na kraji obce se můžeme rozhodnout, kudy jít na Prachov, buď po silnici po červené nebo přírodou po žluté turistické značce. Jelikož jsme již byli dostatečně nafetováni plyny z vozidel při průchodu Jičínem volili jsme cestu po žluté. Žlutá odbočuje z hlavní silnice vpravo a hned vlevo do obce Holín a ještě chvíli pokračuje jakoby směrem podél hlavní silnice. Po asi 300 metrech značka uhýbá vpravo do polí. Zde následuje špatně označitelný úsek turistiké značky, na což nás upozorňuje šipka. Cesta vede hned za holínkými domky přes mostík a podél koryta odvodňovacího kanálku pěšinou stále až k zrezlému objektu JZD (zřejmě seník, hnojník či jiný sci-fi objekt :-)). Odsud jdeme stále rovně jakoby do údolíčka zarostlého keři. Po několika stovkách metrů narazíme na hezký rybníček a odsud nás již do lesa vede opět žlutá turistická značka. Jdeme stále podél lesa a po 200 metrech odbočíme přes louku vlevo a začínáme stoupat do kopečka lesem směrem k obci Prachov. Lesem vystoupáme až k silnici, kde se střetneme s červenou a modrou turistickou značkou, které vedou též z Jičína.

Hrad Pařez
Další cestou kráčíme již k vstupní cestě do Prachovských skal. Jelikož byla hlavní sezóna a skály známe velice dobře šli jsme dále po silnici asi 0,5 km, kde jsme narazili na žlutou značku, která nás dovedla podél silnice až k Turistické chatě. V sezóně je ve skalách obrovské množství turistů a proto je lepší skály navštívit mimo hlavní turistickou sezónu, každopádně kdo chce skály navšívit může volit cestu skalami přes vyhlídky až k Turistické chatě (cesta se nijak výrazně neprodlouží - 1 - 3 km dle volené trasy). U Turistické chaty se můžeme občerstvit a zamířit od hlavního rozcestníku po červené směrem ke hradu Pařez (2 km) a do obce Mladějov (6 km). Cesta klesá nejprve ke koupališti Pelíšek, celé ho obchází a směřuje podél napájecího potoka koupaliště údolím ke hradu Pařez. Po příjemné chůzi lesem narazíme na rozcestí se zelenou, my však jdeme stále po červené až ke hradu. Po prohlídce hradu jdeme stále po červené do Mladějova. Cesta vede mírně do kopce a asi po jednom kilometru narazíme na silnici (11 km) od které se však po několika metrech odpojíme a červená nás vede lesem do kopce za nímž již leží obec Mladějov. Pokud vystoupáme přes vrchol čeká nás jen dlouhé táhlé klesání lesem dobře značenou lesní stezkou. Po asi 2 kilometrech po výstupu z lesa již vidíme domky Mladějova. Zde se napojíme na místní asfaltovou cestu a klesáme po ní mezi domky až na náves Mladějova. Kousek od návsi je výborná hospoda a na vlakové nádraží se jde po zelené značce z návsi asi 0,5 km po silnici.

MAPA

Mapa výletu

OBECNÉ INFORMACE

INTERREGION JIČÍN - soukromé turistické stránky.
Vznik stránek: 28. dubna 1999. Uvedení do provozu: 6.srpna 1999.

Autoři projektu Interregion: Lukáš Prýmek, Martin Vaistauer

Technická spolupráce: Jaroslav Runčík

E-mail: njorloj@outlook.cz
Na stránkách se neprovádí redakční, jazyková ani jiná korektura. Děkujeme všem, kteří nás podporují v naší činnosti, dopisují, zasílají informace, echa, čtou naše stránky...

Pokud není uvedeno jinak (není uveden autor či zdroj), tak obsah webových stránek náleží autorům Interregionu Jičín.
Veškerý obsah stránek patřící autorům Interregionu Jičín podléhá licenci:
Creative Commons: Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika