INTERREGION JIČÍN - křížem krážem regionemVLAKREGION JIČÍN - po kolejích Českého ráje a mnohem dál

JINOLICE - PŘIVÝŠINA - BRADA - JIČÍN

Cidlina - Kozlov
Stoupání na Přivýšinu
Náš výlet začíná na železniční zastávce Jinolice kam se dopravíme vlakem (Trať: 041 Hr. Králové - Jičín - Turnov). Odtud se vydáme po modré turistické značce směrem do obce Jinolice. Nejprve přejdeme železniční přejezd (pozor - přechod frekventované silnice) a jakoby podél trati klesáme po pěšině přes louku na místní komunikaci mezi domky obce Jinolice. Po příchodu do vesnice se napojíme na asfaltovou silnici, která prochází obcí a jdeme po ní podél autobusové zastávky směrem k Jinolickým rybníkům. Před námi můžeme vidět celý východní hřbet Prachovských skal, kopce Přivýšinu a Brada. Silnice se asi po 300 metrech stáčí doprava a míří na vyvýšené místo - místní hřbitov (kaplička). Naše cesta však uhýbá hned za zatáčkou vlevo na polní cestu (!pozor špatně značená turistická značka! - neviditelná odbočka!) a míří přes pole k lesu, kde je po delší době vidět turistické značení. Dále nás značka vede podél okraje lesa a my po pravé straně můžeme vidět jinolické rybníky. Na druhé straně je v létě vidět babylon rekreantů z kempu. Značka nás dovede až k rozcestí, které se nachází těsně na okraji stanového tábořiště (2km). Z rozcestí vedou dvě cesty - modrá pokračuje skrze tábořiště k bývalému hotelu Český ráj. My se vydáme po žluté turistické značce, která vede do kopce k rozcestí pod Přivýšinou. Značka stoupá mírně a plynule smrkovým lesem tolik typickým pro tuto oblast až k rozcestí (3,5km) s modrou turisticou značkou. Pozor cesta je rozryta od svážení stromů a tak se nám žlutá značka může vytratit z očí - každopádně není vcelku kam zabloudit - stačí stoupat neustále vzhůru do kopce. Na tomto rozcestí se můžeme rozhodnout, jestli budeme pokračovat dále nebo se vyšplháme na Přivýšinu (asi 300 metrů).

Cestou u Jinolických rybníků
Na začátku výstupu na kopec je špatně značená turistická značka (modrý trojúhelník) díky prováděným výsekům. Cesta vede hned od rozcestí do kopce a je dobře viditelná (trocha intuice a je to v pohodě). Stoupáme lesem a po asi 200 metrech je již značka vidět. Na konci výstupu ke skupině skal již vidíme vyhlídku věnovanou Václavu Čtvrtkovi. Problémem se může stát vyšplhání na ní - schody zřejmě vytesané do skály jsou zborcené (jestli vůbec někdy byly). Ale úsilí stojí za to neboť se nám otevře překrásný výhled směrem k jihu na Veliš a kolínskou rovinu. Stejnou cestou zase sestoupáme dolů k rozcestí.Od rozcestí pod Přivýšinou se vydáme po modré turistické značce směrem na Brada a do Jičína. Po asi 500 metrech míjíme penzion SPORTCENTRUM nad nímž se na pahorku nachází zbytky hradu Brada. Cesta se začíná svažovat do obce Rybníček a my postupně klesáme obcí po asfaltové cestě. Po chvíli narazíme na rozcestí (5km) se zelenou turistickou značkou která vede do Železnice. My pokračujeme po modré vpravo dolů obcí Rybníček až k hlavní silnici a motelu Rumcajs (7km). Zde můžeme volit cestu do Jičína buď po modré, nebo se vydat po žluté obcí Kbelnice k Bílému mlýnu. (V době našeho prvního výletu zde rozcestník chyběl, ale vše již bylo napraveno:-) ).
1.Alternativa - cesta po žluté - první výlet: My volíme cestu po žluté klidnější (ale o něco málo delší) cestě skrz obec Kbelnici. Po asi kilometru po překročení mostku přes Cidlinu narazíme na rozcestník. Rozcestník u Bílého mlýna je umně :-))) skryt na starém stromě částečně zarostlý větvemi. Od tohoto rozcestí můžeme jít po modré do Jičína přes vrch Čeřovka. Jednodušší je však jít cestou po louce podél Cidliny až ke stavidlům a odtud pěšinou vedle zahrádkářských kolonií, koupaliště a rybníka Kníže na Jičínské náměstí.
2.Alternativa - cesta po modré - druhý výlet: Modrá značka, stejně jako žlutá přechází frekventovanou silnici a jde skrz obec Kbelnice až k odbočce před požární zbrojnicí, kde modrá značka uhýbá od žluté vpravo přes potok mezi domky a ven z obce. Cesta vede úvozem a polní pěšinou (asi 500m) až k domkům na okraji Jičína, kde se napojuje na asfaltovou místní komunikaci. Z ní, ale asi po 100 metrech uhýbá vlevo a míří k řece Cidlině a mostku přes ní. Po překročení Cidliny nád pěšina dovede až k náhonu od jičínského koupaliště a my jdeme podél zahrádkářské kolonie a rybníka Kníže - stejně jako předchozí alternativa - na jičínské náměstí.

MAPA

Mapa výletu

OBECNÉ INFORMACE

INTERREGION JIČÍN - soukromé turistické stránky.
Vznik stránek: 28. dubna 1999. Uvedení do provozu: 6.srpna 1999.

Autoři projektu Interregion: Lukáš Prýmek, Martin Vaistauer

Technická spolupráce: Jaroslav Runčík

E-mail: njorloj@outlook.cz
Na stránkách se neprovádí redakční, jazyková ani jiná korektura. Děkujeme všem, kteří nás podporují v naší činnosti, dopisují, zasílají informace, echa, čtou naše stránky...

Pokud není uvedeno jinak (není uveden autor či zdroj), tak obsah webových stránek náleží autorům Interregionu Jičín.
Veškerý obsah stránek patřící autorům Interregionu Jičín podléhá licenci:
Creative Commons: Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika