INTERREGION JIČÍN - křížem krážem regionemVLAKREGION JIČÍN - po kolejích Českého ráje a mnohem dál

VÝLET NA HORU TÁBOR

Na tento kratší, v našem případě podzimní výlet (ale nemusí být samozřejmě jen podzim) jsme se vydali na horu Tábor, která se tyčí nad městem Lomnice nad Popelkou a je součástí kozákovského hřebene, táhnoucího se od Semil. Výlet jsme začali na autobusové zastávce na Ploužnici (autobusová linka Jičín - Lomnice nad Popelkou, jinak také vlaková zastávka na trati Libuň - Stará Paka), odkud se vydáme po silnici přes železniční přejezd do kopce po červené turistické značce asi 200 metrů k odbočce vlevo na Tábor. Naproti autobusové zastávce se nachází snadno přehlédnutelný turistický rozcestník.

Tábor
Rozhledna a chata na Táboře
Cesta odbočuje z hlavní silnice na úzkou asfaltovou silničku, která se postupně vine až na vrchol Tábora. Silnička vede stromořadím až do malé obce Chlum (1 km). My stále pokračujeme obcí po silnici ze žulových kostek (tzv. kočičích hlav) skrz domky a opět stoupáním vzhůru k vrcholu. Po pravé straně můžeme vidět lyžařský vlek a sjezdovku, který můžeme v zimně využít k lyžařským radovánkám. (Těsně před obcí se nachází odbočka směrem do Lomnice. Tato cesta se v zimně používá jako sáňkařská dráha - takže nelyžující nezoufejte.) Pokud nám počasí přeje jsou při ohlédnutí se vidět v dálce Krkonoše a pod námi městečka a obce v podkrkonoší. Silnička nás opět vede hezkým stromořadím a před námi se již začíná objevovat silueta rozhledny a vrcholku Tábora (2km). Z vrcholu vede značné množství turistických cest, my se vydáme po červené turistické značce kolem kostela směrem na obec Košov a začínáme pomalu klesat lesem k Alainovu kříži a dál až na rozcestí na Košově (4km). Zde se kříží naše červená značka se žlutou, po které se můžeme vydat směrem do Lomnice nad Popelkou kolem lomnického koupaliště Babylon. Jelikož byl ale podzim a cesta vypadala dost rozmokle, pokračovali jsme dále po červené značce asi dalších 500 metrů až na asfaltovou silnici, která prochází obcí Košov a po této jsme se vydali vpravo již bez značení skrz obec do Lomnice nad Popelkou. Silnice vede nejprve po rovině a za obcí začíná do Lomnice prudce klesat. A to se již ocitáme mezi prvními domky města Lomnice n.P (6km). Po asi 500 metrech narazíme vpravo na sloupu u křižovatky na rozcestník odkud můžeme pokračovat buď stále rovně na Lomnické náměstí a odsud již jen asi 100 metrů na autobusové nádraží, či odbočit vpravo a vydat se na vlakové nádraží odkud se dopravíme domů.

MAPA VÝLETU

Mapa Tabor

OBECNÉ INFORMACE

INTERREGION JIČÍN - soukromé turistické stránky.
Vznik stránek: 28. dubna 1999. Uvedení do provozu: 6.srpna 1999.

Autoři projektu Interregion: Lukáš Prýmek, Martin Vaistauer

Technická spolupráce: Jaroslav Runčík

E-mail: njorloj@outlook.cz
Na stránkách se neprovádí redakční, jazyková ani jiná korektura. Děkujeme všem, kteří nás podporují v naší činnosti, dopisují, zasílají informace, echa, čtou naše stránky...

Pokud není uvedeno jinak (není uveden autor či zdroj), tak obsah webových stránek náleží autorům Interregionu Jičín.
Veškerý obsah stránek patřící autorům Interregionu Jičín podléhá licenci:
Creative Commons: Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika